onsdag 27 februari 2013

Moa filosoferar

Fy fan va jag är på dåligt humör idag! Men ändå är det sol och blå himel ute. Hum jag kanske borde gå ut på en promenad så mår jag nog bättre. Ja det gör jag!
Jag känner mig ful som fan, stökigt rum och fläckigt hår från gårdagens misslyckande försök att bleka håret själv.
Allt som mamma säger blir jag irriterad på. Vafan lixom -.- Alla kan ta sig i röven idag.


Jag kollade i NKs tidning idag vid frukostbordet och där ser man alla snygga människor med snygga kläder och man känner att om jag inte köper de där as dyra kläderna kommer jag vara ful och ocool hela våren och sommaren... BAJS.
Jag har typ aldrig köpt några riktigt dyra kläder, jag vågar inte äns gå in på NK för då kommer man bara känna att man kommit in till en annan värld där människor med hög självkänsla bor. Fast alla som handlar på NK kanske känner sig odugliga om de inte handlar på NK bara för att de har råd, de borde lixom handla där?
Jag tror att NK är ett sånt ställe man ska gå in på om man vill känna sig mindervärdig, fattig och stillös om man då förutsatt inte tillhör NK världens medmänniskor - folk med mycket pengar och "klass".

Om man får modet någon gång ska man ta och gå in på NK, kolla i de coola affärerna för att få lite inspiration, och sen så ska man i stället vara ännu coolare och gå in på en second hand affär och köpa något as ballt. Då Jävlar kan de inte mäta sig med dig. Det enda jobbiga är att man måste bara lägga ner lite mer energi och våga bära de riktigt grymma kläderna.

Det är kanske ingen tillfällighet att ordet MODE innehåller ordet MOD.






xx

2 kommentarer:

  1. Sorry, darling. Men självkansla sitter inte i kläderna. Morm❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men har man dålig självkänsla så vågar man heller inte ha på sig vågade/utåtstickande kläder. Någon med dålig självkänsla skulle tex inte ha på sig de kläderna som finns på bilderna över (=modekläder från NK)
      <3

      Radera

Kommentara gärna :)