måndag 28 juni 2010

Skansen :D

Igår åkte jag, Nilas, mamma och Robert till Skansen :)
Vi åkte först och hämtade Robert sen parkade vi på Ängbyplan och åkte sen tuben till Slussen där vi tog båten. När man går mot Skansen går man förbi Grönan... Då mötte vi på dom här filurerna xD


Nilas blev väldigt rädd för dom xD haha de va kul :D
När vi kom in på Skansen började vi med att kolla på grisarna. Mamma grisen va fet som en gris xP Hon hade små kultingar, dom va väldigt söta :)
Sen kollade vi på kossorna... dom gillar inte djurpapparizis xD



Sen fick vi se några björnar oxå :) Det var 2 björnungar som ja inte fick någon bra bild på.Fick några bilder på en annan björn... Men ni vet ju hur björnar ser ut, orkar inte lägga upp en bild på den.
En trött, ganska stor, älg kalv :)

Sen såg vi på sälarna... Dom e så sköna x) Lägger inte upp någon bild på dom här... Jag kommer nog lägga upp alla bilder på Facebook. Sen blev det akvariet :)

Först va det ju dom sööta lemurerna :)


Sen såg vi babbianer, massor med Timon, ormar och annat läskigt, fast ganska coolt :)

Krokodilerna e jo coola men dom sover ju bara... :)

Sen följde Robert me oss hem och åt hamburgare, Johan va me då oxå :)Våra jordgubbar har börjat att mogna :)

Idag hände det typ inget. Jag och mamma åkte till Vellingby och träffa Robert. De va typ allt, förutom att jag fick ett kort som Felicia hade skickat från Turkiet :)

1 kommentar:

  1. Niiice :D
    hahah, fett sköna kor :D
    och, jag fattar att nilas blev rädd för dom! Dom ser skit läskiga ut :s
    timonar heter faktiskt fan.. jag glömde de -.-
    haha, och om jag inte vet hur en björn ser ut va?!! haha, puss<3

    SvaraRadera

Kommentara gärna :)