onsdag 15 februari 2012

Flashback


Fast Car av Tracy Chapman

Första gången jag hörde Tracy i en annan låt för ett tag sen. Du vet när man hör en låt eller en person som sjunger och man vaknar till och lyssnar lite noggrannare och det känns ända ner i hjärtat på ett speciellt sätt och man har en svag känsla av minnen och hemma? Så kände jag iallallafall när jag hörde henne sjunga men jag visste inte var jag hade hört henne innan. Men idag satte jag på den låten igen och kollade upp vem det var och lyssnade på hennes andra låtar och den personen som kom upp i mitt minne var pappa.
Pappa brukade lyssna på henne och jag kommer ihåg dom här fina stunderna vi hade bara han jag och Viktor. När vi var i hans lägenhet med hans randiga soffa och speciella ljusstakar. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentara gärna :)